
Spar Nord er for sjette år i træk blevet kåret til banken med de mest tilfredse erhvervskunder blandt landets seks største banker. Desuden har de også formået at øge deres markedsandel.
Det viser den årlige tilfredshedsundersøgelse Bank Barometer Business 2022, som analyseinstituttet Aalund Business Research netop har offentliggjort.
Undersøgelsen viser, at Spar Nord tager førstepladsen, når det kommer til den overordnede kundetilfredshed blandt virksomheder med mellem 10 og 499 ansatte. Desuden viser undersøgelsen også, at Spar Nord har formået at øge deres markedsandel fra 7,1 til 9 procent, hvilket er en stor forbedring sammenholdt resultaterne for de fem andre banker i undersøgelsen.
Kundernes loyalitet er stor
Den store tilfredshedsundersøgelse er ligeledes også undersøgt kundernes loyalitet, samt hvor villige de er til at anbefale deres bank til andre. Her har Spar Nord også opnået et flot resultat med en NPS-score på hele 23 point. Det er klart den højeste vurdering blandt de seks største banker.
Som noget helt nyt i år, har undersøgelsen også spurgt kunderne indtil, hvorvidt de oplever, at deres bank både er dem i med- og modgang. Også på dette parameter scorer Spar Nord sig den øverste placering.
Den mest servicemindede bank
Spar Nord har en ambition om at være Hele byens bank. Dette fokus har givet resultater. For når erhvervskunderne har skulle svare på, hvor servicemindede de opfatter banken, lander Spar Nord igen på førstepladsen. Banken fik en overordnet score på 8,8, hvilket er en del over gennemsnittet blandt de seks banker på 7,5.
FLERE NYHEDER