Skip to main content
14. august 2023

Skab værdi for dine kunder med en podcast – Wecademy hjælper dig hele vejen

Virksomheder bruger podcastmediet mere og mere til at kommunikere deres historie. Skal din virksomhed med på bølgen? Hos Wecademy kan de hjælpe dig fra start til slut.

Af: Marie Daugbjerg | Foto: Wecademy
Annoncørbetalt Indhold

Det er vist ikke gået nogens næse forbi, at podcastmediet buldrer derudad, og at der hele tiden kommer flere og flere på markedet. Men det er ikke kun podcasts om kærlighedsdilemmaer, true crime eller fodboldresultater, der hitter. Virksomheder begynder i højere grad at udvikle og udsende deres egne podcast med fokus på deres faglighed. Det er en måde hvorved man kan dele ens budskab på, dele information om et bestemt emne, men mest af alt er det en måde til at opnå synlighed på.

Og her kan du og din virksomhed også hoppe med på vognen. Hvis I gerne vil have udbredt kendskabet til jer, kan det være, at podcastformatet er det rette for jer. For en podcast behøver ikke bare være ren underholdning. Mange bruger i dag podcasts til at opnå viden, og det er netop derfor, det er et godt værktøj for virksomheder.

Men det kan virke uoverskueligt at skulle starte sin egen podcast, for hvor skal man overhovedet begynde?

Man kan begynde med at kontakte Wecademy.

Få hjælp fra start til slut

Hos Wecademy er de nemlig specialister i at producere podcasts, webinarer, livestreaming, videoproduktion og online konferencer. De hjælper dig med hele processen – alt fra konceptudvikling, værtskab, lydredigering og hjælp til udgivelse. Hvis du kun har brug for hjælp til nogle dele af processen, kan de naturligvis også hjælpe med det.

På deres kontor i Middelfart har de et moderne studie med topkvalitets udstyr, der giver de optimale betingelser for en professionel podcastproduktion.
Udover at have udstyret og kompetencerne i orden, er de da også helt skarpe på, hvilken effekt den rette podcast kan have for en virksomhed.

Virksomheder kan bruge podcasts til at få skabt en mere personlig relation til kundegrupper, som har stor betydning for dem. De kan give dem viden om deres fagområde, og på den måde kan man sige, at hvis man kan skabe værdi for sine kunder, så kan de også snart blive til værdi for dig, fortæller Jonas Holm Larsen, der er en del af Wecademys podcastafdeling.

Sæt fokus på, hvad I er gode til

Der findes podcasts om stort set alt, og derfor kan I som virksomhed også bringe jeres faglige ekspertise i spil på podcastmarkedet. Ifølge Jonas Holm Larsen er det netop rollen som ekspert, der kan gøre jeres podcast ekstra stærk:

I en podcast får man som virksomhed muligheden for at fungere som ekspert på sit eget område, og det skaber en tillidsvækkende relation til kunderne. Det er fordi, podcast tilbyder det her lidt længere format, hvor man kommer dybere ind i tingene. Det er også mere troværdigt, fordi det ikke bliver helt så opstillet, som nogle reklamefilm nogle gange kan være.

Men udover at man som virksomhed kan lave podcasts, der er målrettet ens målgruppe og potentielle kunder, kan man også bruge podcasts på en anden måde.

Find nye medarbejdere

Hvem er I som virksomhed? Hvordan er det at arbejde hos jer? Og hvad leder I efter i nye medarbejdere?

Disse spørgsmål kan I besvare med en podcast, der fokuserer på employer branding. I kan simpelthen tale til mulige nye medarbejdere ved at fortælle mere om jer selv som arbejdsplads og kollegaer. Det er der i dag flere og flere virksomheder, der gør.

Ifølge Jonas Holm Larsen kan netop denne form for podcast bruges til at fortælle om jeres værdier, og på den måde tiltrække de rette nye medarbejdere:

Det er fantastisk, hvis man skal søge job i en virksomhed, at man så kan lytte til en podcast, hvor de fortæller, hvad deres værdier er. Samtidig får man lov til at møde de mennesker, der arbejder der på en anden måde. Jeg tænker automatisk, at det vil give nogle meget bedre jobansøgninger, og nogle mere motiverede ansøgere. Og på en eller anden måde vil det bare kunne sikre, at man får en endnu bedre arbejdskraft.

Der er derfor mange muligheder for at bruge podcast som virksomhed.

Uforpligtende snak om muligheder

Hvis du vil høre mere om mulighederne for at få hjælp af Wecademy til at producere en podcast, kan du kontakte dem via deres online kontaktformular eller på telefon +45 71 99 70 79. De er altid klar til en uforpligtende snak om jeres podcastdrømme, og hvordan de kan hjælpe jer med at gøre dem til virkelighed.